Tankar en fredagkväll:

Det är så skönt att det är fredag. När jag kom hem ikväll efter en god middag med mina föräldrar slog det mig. Det är rätt fantastiskt att man kan röra till det så hemma under en vecka. Trots att jag knappt varit hemma i lägenheten. Hmmmm.

Idag känner jag mig både trött och hängig. Jag är nästan lite deppig.  Det är oerhört mycket på jobbet. Tyvärr så mycket att några av mina kunder blivit lidande. Det har jag fått veta svart på vitt de senaste dagarna. Igår fick jag en utskällning av en kund och idag bad en kund om att få byta privatrådgivare. För mig känns det lite som att krocka med bilen. För stunden är det oerhört jobbigt och man undrar om man skall fortsätta köra. Jag vet att det brukar gå över.

Lite konstigt är det att jag rycker på axlarna åt positIv kritik och alla nöjda kunder jag möter. Men verkligen suger åt mig av negativ kritik. Hur smart är det? Jag har 200 kunder varav lejonparten är nöjda och glada. Ändå bryr jag mig oerhört mycket om de få som kritiserar och klagar. Jag måste bli bättre av att lyssna på deras kritik och lära mig något av den. Ibland har jag en tendens av att gräva ner mig när jag "krockar" och möter arga kunder. 

Nu skall jag dricka en öl och läsa lite i Håkan Lindgrens bok om Jakob Wallenberg. 

PS. Det vore inte fel att vara här:
image507
DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0