Tomas Enhager

För många år sedan, jag tror att det var år 1999 eller år 2000, gick jag en kurs som heter Jag AB. Kursen leddes av en man som heter Tomas Enhager.  Kursen var två dagar och jag tycker fortfarande att det var två av de viktigaste dagarna i hela mitt liv. Jag både lärde mig och inspirerades oerhört mycket av Tomas under dessa minnesvärda dagar. Baln annat insåg jag vikten av eget ansvar, vikten av att leva som man lär samt  hur viktigt det är att sätta mål. Det gäller att ha yrkesmässiga mål, personliga mål och sociala mål. För visst ligger det mycket i detta lilla citat:

"När Alice på sin promenad genom underlandet kom till ett vägskäl, befann sig där en katt som roade sig med att förvandla sig mer eller mindre synlig.
-  Vilken väg skall jag gå, frågade Alice katten.
-  Vart skall du -, besvarade katten hennes fråga.
-  Det spelar ingen roll, sade Alice.
-  Då spelar det heller ingen roll vilken väg du väljer, svarade katten och försvann gradvis inför Alice blick."

Dessutom tror jag inte att jag skrattat så mycket på en kurs, varken förr eller senare
                                      
För min egen del mynnade kursen ut i att jag satte upp tre personliga mål:

A) Jag skulle flytta till en större lägenhet - det gjorde jag hösten efter.
B) Jag beslöt åka Vasaloppet - har jag gjort fyra gånger.
C) Jag beslöt mig för att byta arbete. Det gjorde jag samma sommar.

Vill ni läsa mer om Tomas och personlig utveckling - klicka HÄR
image480
Här är några av våren och sommarens mål!

* Att nå mina mål på arbetet

* Att förkovra mig inom de områden på jobbet som jag är svag på.

* Att se två biofilmer per månad.

* Att läsa en engelsk och en svensk bok per månad.

* Att läsa en bok om personlig utveckling varje månad.

* Att fotografera solnedgången över Riddarfjärden och Kungsholmen från Skinnarviksberget. 

* Att promenera hem tre dagar i veckan och träna 3 dagar i veckan.

* Att bestiga Helags under sommaren 2008 - det blir nytt bergsrekord i Sverige.

* Att springa Stockholms halvmara på 2 timmar och en kvart eller bättre.

* Att njuta på min balkong i sommar.

* Att spara ihop 5000 kronor när september är slut. (Jag har slösat lite under våren. Köpt både TV och digitalkamera och varit i fjällen.)

Sist ikväll kommer här en bra text!

Everything has a beginning
Everything comes to an end
Take it or leave it you'd better believe it
Be my love or be my friend

Try to deny what you're feeling
And you´ll know that your heart will say no
Love will last longer
Only stronger and stronger
If you stay and don´t let go

Oo Out of the light like a star, like a hero
Love will survive
Oo Taking the fight is the life of a hero
Staying alive
This is a story, of love and compassion
Only heroes can tell
Out of the light, like a star like a hero
Love will survive

Heaven and earth keep colliding
But with love on a world of it´s own
Oo there you can´t fake it
Just make it or break it
But only you can find the one

Oo Out of the light like a star, like a hero
Love will survive
Oo Taking the fightis the life of a hero
Staying alive
This is a story, of love and compassion
Only heroes can tell
Oo Out of the light, like a star like a hero
Love, will survive

Will survive
Oo survive
Will survive

Heroes can live on their own
But heroes never die alone

Out of the light like a star, like a hero
Love will survive
Oo Taking the fightis the life of a hero
Staying alive
This is a story, of love and compassion
Only heroes can tell
Oo Out of the light, like a star like a hero
Love will survive

SOV GOTT!!!

Kommentarer
Postat av: maja

Den texten ÄR skitskön :D

Shit alltså, min bok har jag helt glömt bort. Ett utkast å sen var det bra :P

2008-04-04 @ 08:32:23
URL: http://totalblackout.blogg.se
Postat av: Tessan

Tittar in & önskar en trevlig fredag/helg :)

2008-04-04 @ 09:04:15
URL: http://guapo.blogg.se
Postat av: Wysteriia

Tack så mycket! :) Jo det är bara bra, hur är det själv? :)

2008-04-04 @ 16:24:01
URL: http://Wysteriia.blogg.se
Postat av: Pelle

roligt:)
vi killar använder ju inte smink, jo förresten några gör ju det, så vad ska man göra. Svälta? nej, vet du vad. Hellre knata i fjällen en vecka :#

2008-04-04 @ 19:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0