Fredagkväll!

Just nu är livet som sagt lite tungt.

Jag funderar och oroar mig mycket för vad jag skall göra med resten av mitt liv. Ofta tänker jag på att livet går så fort, Är livet verkligen inte mera än så här? Jag frågar mig ofta, har jag gjort mitt bästa? Om jag har behandlat min omgivning som jag önskar att den behandlar mig?  Försöker jag förstå, eller tolkar jag vad omgivningen vill?  Försöker jag verkligen lyssna? Ja med handen på hjärtat orkar du lyssna? 

Otroligt nog har det i år gått elva år sedan jag anställdes på banken. Jag har varit rådgivare i åtta år. Det var 16 år sedan jag tog examen på Uppsala universitet. Det är bara 10 år kvar tills jag faktiskt får börja plocka ut mina pensionsförsäkringar. Det känns overkligt. Jag fyller 45 år i år! Forfarande känner jag mig som 25-30 år gammal...

Ofta funderar jag på hur livet skulle vara för mig och mina föräldrar om vi hade möjlighet att träffa mina brorsdöttrar och deras barnbarn lite oftare. Det bor på andra sidan Atlanten. Det är inte alltid så lätt att hantera avståndet. Jag saknar dem något oerhört!

Inte blir jag bättre till mods av att jag har lite ont i halsen. Hoppas verkligen att jag inte är på väg att bli sjuk.

Nej, att sitta här och oja sig duger inte... Istället skall jag plocka fram en DVD med Vänner. Det brukar jag alltid bli på bättre humör av!

Hoppas att er fredagkväll är lite muntrare.

Sov gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0