Måndagstankar

Klockan halv åtta imorse gick klockradion igång. Min första tanke var ungefär: va skämtar du? Det var en sekund sedan jag gick och lade mig och det är kolsvart ute. Inte en chans att jag skall gå upp nu, men det var dags. Jag har hört att folk blir mindre morgontrötta när de blir äldre. Ja i så fall stämmer det inte på mig. Eller så är jag inte gammal??

Sista veckorna före jul är alltid hysteriska på banken. Alla vill fixa allt innan julledigheten. Så det har varit fullt upp idag Annars är det lite synd att året snart är slut.. Jag gillar inte nya år - det är jobbigt med ett blankt papper med bara stora mål på! Men det blir lite bättre för varje år som går. Jag antar att det är mitt halvdåliga självförtroende som spökar.

Idag när jag kom hem, så slängde jag av mig kostymen och satte på en Rock-DVD med Wilmer-X. Sedan tog det ungefär en eller kanske två låtar sedan sov jag. Det är skönt... Men nu lär jag väl somna alldeles för sent igen, hahaha.
Men jag gillar Möt mig i den djungel

Något som känns betydligt roligare är att det är bara fyra dagar kvar tills jag får träffa mina underbara brorsdöttrar E, H och K igen.

På tunnelbanan idag fick jag lite gratis underhållning: Två tonårstjejer pratade och fnittrade nära mig. Helt plötsligt sade den ena tjejen gravallvarligt: 

- Det är så jobbigt hemma. För min mamma har infört nya regler.

- Nä hur då? svarade kompisen.

- Jo mina killkompisar får bara sova över hos mig om min mamma träffat dem minst tre gånger.

- Men det kanske är bra - svarade kompisen...

Jag bara log, Haha, det är kul att tjuvlyssna på tunnelbanan! Pröva det någon gång!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0