En grå dag:

När jag fått veta att mormor gått bort ville jag bara vara ifred och få lite tid för mina egna tankar. Just då kom en klok kollega fram till mig, hon såg på mig att något hänt och frågade. Jag berättade och hon sade bara:

- Vad gör du här? Gå hem och ta vara på dig själv!

Men jag tänkte att jag orkar inte sitta ensam hemma hela dagen. Istället tog jag tunnelbanan till slussen, promenerade upp till Katarina kyrka. Jag kom dit precis när kyrkovaktmästaren öppnade den stora porten för dagen. Jag gick in och tände ett ljus. Sedan satt jag bara där för mig själv och mediterade en stund. Det var så skönt. 
image365
Katarina Kyrka är en väldigt vacker kyrka.


Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Åh beklagar sorgen :(

2008-02-26 @ 18:30:38
URL: http://Wysteriia.blogg.se
Postat av: Maja

Det var väldigt klokt av dig. Själv är jag egentligen inte religiös i den mening som kristendomen eller andra religioner säger, men det är ändå nånting med kyrkor när ens nära gått bort. Stora kramar!

2008-02-27 @ 17:43:25
URL: http://missmor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0