Hallå där, är man lite trött idag?

Ja, det blev lite för mycket vin och whiskey igår. Konstigt att man inte lär sig...
image250
Hmmmm, var du ute på dåligheter?

Nja, det kan man inte säga. Jag var hemma hos en kollega och åt en god middag. Det var trevligt.

Littlejohn, vad kommer det namnet ifrån?

Alla som känner mig förstår nog vad det kommer ifrån;-)

Jaha, varför bloggar du? Vad driver dig?

En mycket bra fråga! Jag har inget bra svar. Men dels för att det är roligt att skriva, dels för att det är bra terapi. Men framför allt för det är roligt!  Bloggen blir som en dagbok, där jag kan lägga in bilder, videos, musik och dessutom får jag kommentarer.

Vilken egenskap hos dig själv är du mest stolt över?

Ja, det är också svårt. Tyvärr är jag en person som har lättare att  peka på saker hos mig själv som jag ogillar. Men jag är stolt över att jag är prestigelös och omtänksam. Sedan är jag ganska nyfiken. Jag är också ganska sportig.

Vilken egenskap är du minst stolt över då?

Det är min otålighet, min förmåga att tröttna och att inte slutföra saker. Sedan att jag fått för mig att jag är så ohändig. Det stör mig.

Om du vann tio miljoner, vad är det första du skulle göra?

Det var en lätt fråga. Det första jag skulle göra är att betala tillbaka skulderna till mina föräldrar. Sedan skulle jag ta med dem på en långresa. Jag skulle också arrangera ett stort party för alla min vänner. Det är på tiden. Sedan skulle jag undersöka om det går att inreda vinden ovanför min lägenhet .

När är du som lyckligast?

Jag mår riktigt bra när jag varit ute en hel dag i Härjedalens underbara fjällvärld. Det spelar ingen roll om det är i December, Augusti eller i April. Då mår jag riktigt bra.

Vad gör dig riktigt arg?

Jag blir inte arg så ofta. Däremot blir jag ofta irriterad på mig själv.

Nämn några personer du beundrar!

Min bror beundrar jag, för hans mod att flytta till USA och skapa sig ett bra liv där. Sedan är jag stolt över mina brorsdöttrar E , H. och K Jag gillar Bruce Springsteen och Per Gessle. Jag är ett stort fan av bägge. Jag är uppvuxen med tidiga Gyllene Tider. Jag beundrar också Gunde Svan för hans härliga inställning. Jag skall också erkänna att jag är lite fascinerad av Kenza. Det är väldigt modigt och starkt att bjuda på sig själv så mycket. Det finns ju så  mycket avundsjuka i Sverige. Tomas Enhager har jag också lärt mig mycket av.

Senast lästa bok?

Måns Ivarssons biografi om Ulf Lundell, Paulo Coelhos "Häxan från Portobello"  och Agneta Sjödins " En kvinnas resa". Håller just nu på med Carsten Jensens " Vi de drunknade".

Senaste sedda film?

Julie Delpys "2 dagar i Paris".  En bra film om kulturkrocken mellan en amerikan och en fransyska. 

Senaste sedda konsert?

Det var Bruce Springsteen i Globen den 10:onde december förra året. En fantastisk konsert!

Till sist vad händer idag?

Inte mycket, skall träna och göra något som jag borde gjort igår, städa lägenheten!

Ok, Hej då!

Kommentarer
Postat av: Jonna

städa lägenheten behövs här med, yeey! :(

2008-02-03 @ 11:25:15
URL: http://JONNAat.blogg.se
Postat av: Anna Laurila

Ont i håret? Jag med.

Ang ditt nick så har jag två teorier:

1. Du är munk
2. Du är ca 2.11 cm i strumplästen

Händer det nåt spännande denna söndag?

/Tant A

2008-02-03 @ 12:34:33
URL: http://anna.laurila.blogg.se
Postat av: Tant A igen

Jag menar förstår 211 cm, inte 2.11. Ska det vara rätt så ska det vara rätt ;-)

2008-02-03 @ 12:36:15
Postat av: Wysteriia

Hallå! :)

Vad som önskas idag? No idea, hehe ;D

2008-02-03 @ 12:43:25
URL: http://Wysteriia.blogg.se
Postat av: Maja

Jodå, jag mår riktigt bra idag faktiskt. Lite trött bara, men det har ju sina förklaringar.

2008-02-03 @ 12:46:04
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Karin

Det kan jag, sådant gör vi mycket undersökning på o.s.v. har hållt föredrag om dte på olika reklamträffar

2008-02-03 @ 13:00:01
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Karin

jadu, det är så mycket.. men det säger väl sig självt? Vilket målgrupp är det på de flesta? tonårstjejer.. tjejer är mer för glamour, trender, mode, foto, du tänker modellvärlden, hollywood. Vad är det de flesta bloggar om? Visst är det fler tjejer som redan som små sitter med en dagbok med ett litet sött lås på? Killar ägnar sig åt bilar och datorspel, tjejer är kreativa.. + tjejer söker mer bekräftelse.. Blogg har kommit som en smäll. Tjejer har lämnat tex lunarstorm och söker sig ut i vida världen, på just det, bloggar. Här hittar de fler i samma målgrupp och kan byta inspiration med varandra

2008-02-03 @ 13:07:38
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Wysteriia

Jag har faktiskt ingen aning om varför det mest är tjejer som bloggar ;P Tycker dock Karins svar är jäkligt bra :)

2008-02-03 @ 13:09:53
URL: http://Wysteriia.blogg.se
Postat av: Maja

Norrländsk? Tycker det påminner väldigt mycket om Åmål. Men det verkar väldigt likt en stockholmare att vara så inskränkt. Hoho! :P

2008-02-03 @ 13:11:14
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Maja

Ja jag ser att du övertagit en hel del. :P

2008-02-03 @ 14:37:18
URL: http://missmor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0