Två saker jag vill göra i Stockholm...

Idag har det varit en slö dag. Jag har inte gjort mycket. Ikväll blir det Melodifestivalen hemma hos en kompis. Han har Storbilds-TV och det gör det lite roligare. Ikväll tror jag tror på Poodles/ E-type och Amy Diamond. Suzzie Tapper verkar vara en outsider.

Det här lockar mig i Stockholm just nu:

1) Att besöka Restaurang Himlen i Skrapan.  Det är Stockholms svar på Rainbow Room och gamla Windows of the world i New York.

2) Att besöka Moderna Museet och se utställningen om Andy Warhol.
image296
Dagens kloka ord:
"Everyone chooses one of two roads in life - the old and the young, the rich and the poor, men and women alike. One is the broad, well-traveled road to mediocrity, the other the road to greatness and meaning. The range of possibilities that exists within each of these two destinations is as wide as the diversity of gifts and personalities in the human family. But the contrast between the two destinations is as the night is to the day."

Ha en riktigt skön Lördagkväll!!

Kommentarer
Postat av: Peter

Nu har jag inte läst "The 8th Habit" av Stephen R. Covey... men genom att googla kan jag se att det är därifrån "dina" kloka ord kommer. Och, med tanke på källan, är jag inte säker på att orden är så kloka egentligen. Sådan där "personlig utvecklingslitteratur" handlar nog mer om knep för att lyckas med att framstå som framgångsrik i andras ögon. Sann klokhet handlar snarare om att kunna ta ett steg tillbaka och se vad som är rätt och riktigt för dig och leva efter det även om det i utvecklingslitteraturens värld skulle framstå mediokert. Vad hjälper det dig om du tar den "smala vägen" till framgång och exellens om det inte är din utan andras strävan du följer.

Se där några funderingar på kvällskvisten!

2008-02-09 @ 22:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0