10 konserter jag minns med glädje.

Genom åren har jag varit på många konserter, här är några jag minns lite extra.
Jag har bortsett från Bruce Springsteen - för live är han i en klass för sig.

1) Gyllene Tider GT25 på Ullevi den 7 augusti 2004.

En kväll då gudarna var på sitt allra soligaste humör, en klarblå himmel, 25 grader varmt, knappa 59.000 glada människor, ett fantastiskt band och ett sjusärdeles DRAG!! Allspången var helt otrolig. Kolla DVD'n därifrån.

2)  Ulf Lundell Club Zebra I Västeråshallen den 20 december år 2002

En kväll då Lundell gick på 19:35 och gick av scenen klockan 00:25. Vilken spelglädje, vilket band. En kväll att minnas. Det var en helt fantastisk konsert.

3) Rolling Stones Globen Juli 2003

Vilket band, vilket sound, och vilken hunger. Ja, denna kväll kändes Globen liten

4) Rolling Stones Stadion Juli 2003

En tropisk kväll i Stockholm. Versionen av Midnight Rambler glömmer jag aldrig.

5) Tina Turner - Wembley Indoor, London - Hösten 1996

Rockmormor välte london denna kväll. Fantastisk scennärvaro.

6) Lars Winnerbäck och Hovet på Cirkus våren 2002 eller 2003

Denna kväll upptäckte jag honom. Kom Änglar var underbar.

7) Per Gessle, Mazarin Sjöhistoriska Augusti 2003

En fantastisk kväll då Per nästan improviserade, han bytte två låtar på setlistan ;-)

8) John Mellencamp Globen 1990 eller 1991.

En fantastisk artist. Han kommer jag köa för om han kommer till Stockholm igen.
Han är nog min favoritartist, en blandning mellan Prince, Petty och Springsteen.

9) Prince i Globen - 1989 eller 1990

Jag minns fortfarande den helt hysteriskt snygga och av Prince omskakade tonårstjejen bredvid mig. Jag minns hur jag ville byta med den lille mannen på scenen.

10) Shania Twain i Globen, mars 2004.

En helt underbar konsert, med en kvinna som verkligen ville ta hela Globen i famn. Kolla på Live in Chicago så får ni ett humm om hur det var.

Just ikväll minns jag dessa, men jag vet att jag glömt många.

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Ja ellerhur?!? Det är nog roligste humorn:))

2008-01-10 @ 20:22:36
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Annsingen

Bra fråga..jag brukar knipa med rumpan då jag bloggar...det är ju med träning:))

2008-01-10 @ 20:49:23
URL: http://lillanslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0