Ärlighet varar längst?

Det här fann jag på E24.se idag:

"Nästan var femte svensk ljuger i sitt CV eller under arbetsintervjun, visar en ny undersökning. Resultatet visar att svenskarna har allmänt dåligt självförtroende både inför arbetsintervjun och rörande hur bra man tycker att sitt CV är."

Det förvånar mig, att man vågar ljuga då. För förr eller senare kommer sanningen i kapp en.
 

"7,7 % av männen och 5,5 % kvinnorna har utelämnat negativa uppgifter i sitt CV"


5,9 % av männen och 4,4 % av kvinnorna har överdrivit sin tidigare lön."


3,4 % av männen och 1,5 % av kvinnorna har angett falska erfarenheter."


3,2 % av männen och 1,6 % av kvinnorna har överdrivit sin ställning vid tidigare anställning."


1,8 % av männen och 0,9 % av kvinnorna har uppgivit fel ålder."

Det verkar som männen ljuger mest...
Nu väntar puben och en kall öl:)

image69 (75w x 100h)


Kommentarer
Postat av: Maja

Tack, jag är nöjd nu med bloggen. Ser proffsig ut! :)

Och tack för påmminelsen av programmet. Klart jag ska se! Och träna framför minsann :)

2008-01-29 @ 19:46:03
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Linda

"Med på"...? Hon är ju inte inklippt direkt :P ...Jag skulle ju aldrig ge bilderna till en tidning eller så, men i min privata blogg bjussar jag på bilder på vänner och bekanta inklusive Lena som jag arbetar för på hennes officiella hemsida. Skulle aldrig skada henne :)

2008-01-29 @ 20:14:12
URL: http://songbirdie.blogg.se
Postat av: Maja

Jo, det skulle absolut vara superkul att prova på jobb i storstaden. Faktiskt. Tror blyga maja skulle må bra av det. Norrlänning i själen är jag. Men det går ju inte pga min son.

2008-01-29 @ 20:45:15
URL: http://missmor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0