Beskrivning av min drömkvinna...

Ikväll tänker jag tillåta mig att drömma...
Jag tänker beskriva min drömkvinna!


Det finns ett ordspråk som säger:

kan du drömma om det
så kan det bli verklighet

...så här är min dröm...

Jag är en konstnärssjäl som tycker om vackra saker.
Jag skulle ljuga om jag sade att utseendet inte spelar någon roll.
För det gör det helt klart.
(Hittills har det nog betytt alldeles för mycket!)

Min drömkvinna är inte så lång - mellan 158 och 165 cm.
Vilken ålder min drömkvinna har ? Ja, det har jag ingen aning om.
Du har långt lockigt hår som du gärna bär i hästsvans
Du har blå eller guldbruna ögon.
(Jo, jag vet att jag låter som en tonårsgrabb - men det bor en liten tonårsgrabb i alla män. Och i alla tonårsgrabbar bor det en blivande man.)

Du har stil, du tycker om mode.
(Ja, jag behöver en stylist)
Du tycker om att klä dig vackert.
(Ja, jag behöver ett smakråd.)
(Ja, många säger att jag är för kräsen...)

Men utseendet är bara första intrycket - sedan är det personligheten som avgör hurvida jag faller handlöst eller ej.
(I och för sig har jag då och då en förmåga att falla handlöst för  fel kvinna...)

Mitt hjärta bultar extra när jag möter glada positiva kvinnor med humor. Riktigt knäsvag blir jag när vackra kvinnor är ödmjuka, chosefria och beter sig likadant mot alla män(-niskor) i omgivningen. Jag älskar kvinnor som har distans till sig själva. Numera tappar jag intresset fort för prinsessor med näsan i vädret.
MEN, det har tagit mig dryga 20 år att lära mig det!


Jag gillar att vara i naturen - både i fjällen och vid havet - läs Vänern.

På vintern gillar jag att åka skidor, både på längden och på tvären. I Stockholm tycker jag om att åka långfärdsskridskor.
På sommaren är jag svag för att vandra i fjällen, spela golf och att cykla mountainbike.
(Så vill du tillbringa tid med mig så är det en fördel om du tycker om att göra detta också...)

Du har ingenting emot att resa - jag åker ofta till New York. Men drömmer om Maldiverna och Thailand. Eller en resa till Franska Alperna.
(Ja, då har du chansen att tillbringa ännu mera tid med mig...)

Hemma i Stockholm tycker jag om att gå på bio, gå på konserter, gå på musikaler och att snacka skit på en pub. Det var länge sedan jag var på krogen och dansade.
(Men är jag tillräckligt kär kan du säkert få mig till det också. Men lova att inte skratta)

Du kan tänka dig att offra tre dagar av din semester för att följa med mig till Göteborg och se på Bruce Springsteen på Ullevi. Annars är det nog bra om du tycker om Gyllene Tider, Bruce Springsteen, John Mellancamp, ABBA, Tom Petty, Ulf Lundell, Lars Winnerbäck och Moneybrother. ( För annars är det risk att du kommer få ont i huvudet när vi är hemma!)

Men mest av allt så tillåter du mig att vara liten och villrådig ibland. För det är jag också ibland.

Vet du var denna kvinna finns så ge mig gärna adressen! Jag har letat där ute i knappa 25 år... 

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Vilket underbart inlägg!:)
Maldiverna är underbart kan jag styrka!

2008-01-09 @ 20:50:44
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Littlejohn

Tack! - Och jag hade roligt när jag skrev det!!!

2008-01-09 @ 20:57:31
URL: http://littlejohn.blogg.se/?c=1199826529

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0