Böcker om personlig utveckling

Är precis hemma igen i efter en trevlig kväll.

Sedan många år har jag förmånen att vara med i en aktieklubb som består av ett antal äldre kollegor. Idag är de flesta pensionärer. Det är roligt att ha möjlighet att lyssna på dessa äldre herrars klokskap om hur det var förr på min arbetsplats. 

Ett av mina stora intressen är personlig utveckling. Jag läser mycket böcker om det. Personlig utveckling är inget som du läser en bok om och sedan kan du det. Nej, det gäller att kontinuerligt läsa och utveckla sig. Kanske är det just det som fascinerar mig så mycket.

Här är fem böcker som har gett mig mycket.:



Anthony Robbins   - Väck Jätten inom dig.

Det är en bok som just nu är något av en följeslagare. Jag läser ett kapitel. Sedan försöker jag leva efter det under en vecka.

Stephen R Covey - Seven habits of highly efficient people

En bok som det var ett tag sedan jag läste. Men jag minns att jag fick en ordentlig kick av den.

MIa Törnblom - Självkänsla nu och Mera Självkänsla nu.

Av henne lärde jag mycker om vikten att skriva. Att kontinuerligt tänka på vad du gjort som du faktiskt gillar. Vad har du gjort bra idag?

Stefan Sebö - Resultat - konsten att bli den du vill

Stefan är lite av Sveriges svar på Anthony Robbins. Han är inspirerad av Anthony Robbins. För många år sedan var jag på att föredrag med honom. Det gav mig mycket! En bok som jag också läser ett kapitel då och då.

Carl Lindeborg - Ditt briljanta jag

Den ligger på mitt skrivbord just nu.

Annars har jag lärt mig mycket av Tomas Enhager. Genom arbetet gick jag en kurs och det är få människor som fångat mig så. Jag är tacksam för det han lärt mig. En författare som skriver tänkvärt om personlig utveckling är Paulo Coelho. Två av mina favoritböcker är Alkemisten och Elva minuter

När jag skriver detta lyssnar jag på Ulf Lundells skiva Sweethearts. Det måste vara en av hans bästa skivor!



God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0