En drömkonsert år 2009

Det är sommar. Det är augusti. Luften är varm. Jag är i Göteborg. Är på väg mot Ullevi. Det känns i luften att det är något stort på gång.  Per Gessle firar 50 år och har samlat alla sina musikvänner för 2 konserter på Råsunda, 2 på nya Malmö Stadion, Två på Sundsvalls fotbollsstadion samt två på Ullevi. Affischerna lovar musik från hela hans karriär.
                                                     
Klockan är halv nio och ridån går upp:
1) Flickorna på TV2
2) Skall vi älska så skall vi älska:
3) Det hjärta som brinner
4) När vi två blir en
5) Billy

Här går grabbarna i GT av scenen och upp kommer "solobandet".Konserten fortsätter med
6) Galning
7) Inte tillsammans, inte isär

Här smyger Roxettegänget med Marie i spetsen upp på scenen. Konserten fortsätter med:
8) Neverending love
9) Dangerous
10) Church of your heart

Gyllene Tider är nu tillbaka på scenen...
11) Juni, Juli, Augusti.
12) Det är över nu
13) Ljudet av ett annat Hjärta
14) Tylö Sun

Roxette kommer upp igen
15) Hotblooded
16) How do you do
17) Joyride

Här är det dags att lugna ner tempot. Maries röst fyller Ullevi
1
8) Listen to yor heart
19) Fading like a Flower
20) Spending my Time

Per kommer upp och fortsätter mer ackustiskt
21) Tycker om när du ta på mig
22) Om jag vetat då (vad jag vet nu)
23) Jag skulle vilja tänka en underbar tanke
24) Joanna Says

Här kommer alla upp på scenen:
25) Kung av Sand
26) The big L
27) Födelsedag
28) Spegelboll
29) Gå och Fiska

Bandet går av scenen. Applåderna dånar.
30) Flickan i en Cole Porter sång
31) Här kommer alla känslorna
32) I like it like that/Hey Mr DJ
33) It must have been love

Extra extra nummer
34) The look
35) Sommartider
36) När alla vännerna gått hem


Jag undrar om jag någonsin kommer få uppleva denna dröm. 

PS. Det är 36 låtar så konserten skulle vara dryga 3,5 timmar. DS 

Kommentarer
Postat av: Maja

Jodå, han hostar vidare.

Handboll nu :D:D

2008-01-24 @ 19:26:45
URL: http://missmor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0