En sann historia från banken:

Det här är sant.

För många år sedan började jag arbeta på bank. Mitt första sommarjobb var att sitta i kassan på ett av bankens kontor på Söder. Någon av de första dagarna kom en av kontorets finaste kunder in, och han valde min kassa. Självfallet hade han ingen legitimation med sig.

Därför tvingades jag gå iväg till min kvinnliga chef och fråga om det var OK? Det var det, men när jag kom tillbaka var farbrorn borta. Jag såg honom inte alls.

På den tiden var jag rätt så spontan. Så jag vände mig till min kollega och frågade:

- Lena, Såg du vart den där besvärliga gubben tog vägen?

Precis då såg jag en hatt som kom upp i jämnhöjd med disken och sedan hörde jag honom säga:

- Den besvärlige gubben knöt skorna!

Jag tänkte, jaha, min karriär på banken blev kort! Som tur var hade mannen humor.
Så kan det gå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0