Fredagkväll:

Hemma efter en riktigt tuff vecka. Är så trött, både efter träningen och arbetet.

Jag hör i bakgrunden att Lets-Dance-juryn sågade Ulf Larssons dans.

Är det någon mer än jag som tycker att det väldigt tufft och modigt att ställa upp i Lets Dance? Att inför hela folket visa upp sin musikalitet eller omusikalitet. Alla som ställer upp - för utom de som sysslar med musik i riktiga livet - är riktiga hjältar för mig. Martin Lidbergs prestation förra året var enorm - att som tung brottare bli en smidig dansare. Ja, det imponerade på mig!  Det skall bli kul att följa Tony Rickardsson och Mat-Tina.



Ett möte jag aldrig glömmer:

Året är 1989 (eller var det 1988?) - Jag studerade ekonomi i Uppsala. Vi bodde i en jättetrevlig studentkorridor i studentghettot Flogsta. Några av dem som bodde där har jag fortfarande kontakt med.

Den stora happeningen för alla Uppsala-studenter är att fira Valborg. Den här valborgen fick en av mina bästa kompisar besök av sin yngre syster. Då var jag 25 och hon nästan 18 år. Jag minns fortfarande vad jag tänkte när jag såg henne i köket den morgonen:

- Oj, Vilken vacker tjej! Voooooow

Jag blev så nyfiken på henne och ingenting var sig riktigt likt efter den dagen. Ni skall veta att jag på den tiden trodde att om man är tillräckligt envis så kan man vinna tjejens kärlek ;-)  Inte visste jag att det var tvärtom...

Egentligen är det ganska fantastiskt att vi är så bra vänner fortfarande!! 

Kommentarer
Postat av: Maja

Tack så mycket. :) Tipsa gärna om den ifall du vill.

Mat-Tina var riktigt riktigt bra idag. :D

2008-01-18 @ 21:17:11
URL: http://missmor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0