Home Sweet home!

Ikväll har jag träffat en gammal barndomskamrat.  Det är kul att höra hur det är med gamla gänget från 80-talet.

Visst går det att utläsa mycket om en persons personlighet utifrån vilka tidningar han/hon läser? (Med Handen på hjärtat så önskar jag att jag hade mer tid att läsa tidningen. Särskilt på morgonen, jag är väldigt morgontrött!)

Dessa tidningar läser jag mer eller mindre regelbundet:

SVD                                       Det har jag gjort sedan barnsben.
Expressen                           Nu för tiden mest på Internet
Dagens Industri                  Det har jag också gjort väldigt länge.
Härjedalingen                     För att hålla mig ajour om vad som händer i Västa Härjedalen.
Financial Times                  Det är roligt att träna engelskan. Önskar att jag hade mer tid att läsa den.
Aktiespararen                      Bra sätt att lära sig mer om aktier.  
Affärsvärlden                        Jag har alltid varit intresserad av företag och börs.
Forbes                                   En bra amerikansk tidning om näringslivet.
Åka Skidor                            Kul att läsa om skidåkning
Utemagasinet                     Jag är ju en friluftsmänniska,
Svensk Golf                         Jag är medlem i Funäsdalens golfklubb.
Rescidence                         Jag gillar att kolla på fina hus

Via nätet läser jag:

New York Times                 Att säga att jag läser den är kanske för ambitiöst. Tittar in är kanske ett bättre uttryck.
New York Post                     Dito.
Vanity Fair                            En tidning som jag läser mer än gärna!
 
Men är det någon mer än jag som känner sig stressad över all information som finns tillgänglig idag. Det finns så många tidningar, så många böcker, så många internetsiter och så mycket TV-program som jag vill läsa och se. Tyvärr har jag alldeles för lite tid. 

As my good friend AH says nu är det :

Naaaaaattaaaaavaaaara!!!
     
 


Kommentarer
Postat av: Finanskvinnan

Jag håller med dig. För egen del minskade jag stressen genom att säga upp alla prenumerationer. Det blev bara dåligt samvete att olästa tidningar bunkrades upp. Nu läser jag DI på jobbet, ibland DN och SVD om jag har lust (också på jobbet). Veckotidningar och magasin läser jag på biblioteket om jag har tid.

Bloggar håller jag koll på via google reader så jag bara ser nya inlägg. Har också nyhetsflöden på RSS så jag ser nyheter på en gång och kan välja att läsa det jag tycker ser viktigt ut.

2008-01-18 @ 21:28:44
URL: http://finanskvinnan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0