Klockan är kring nio

Hemma ser jag ut över Ulvsundasjön.

Jag tittar bort mot Solna. Min blick möter alla ljusen på Johan Enbergsväg, Pampas marina och Huvudsta.  Jag uppskattar verkligen att bo högt, att ha fri horisont. Utsikten från mitt hem är vacker nu, den är vacker i mars och den är vacker i juni och i September. I den samlar jag kraft att möta mina kunder.
 
Vad har jag lärt mig idag?

Ett av mina motton i livet är att varje dag lära mig något nytt. En bra bok är Anthony Robbins "Väck jätten inom dig"  Anthony är en personlig coach, som förstås kommer från USA. I November höll han ett spännande föredrag/show i Kungliga Tennishallen. Han fick där personlig utveckling att likna rock'n roll.

Av honom har jag lärt mig att lyssna på ditt eget språk. Vilka ord säger du till dig själv? Vilka ord använder du för att beskriva dina närmaste eller ditt liv. Det är mycket viktigare än man tror att använda ord som målar dina känslor i rätt färger. Till exempel om du säger , nu skall jag hälsa på min gamla pappa. Ja då, kommer du i dina tankar göra honom gammal. Det kanske han är,  men är det nödvändigt att tänka på honom så? Varför inte istället säga till dig själv att idag skall jag hälsa på min fantastiska pappa och kära mamma?    

Jag vill dock betona att jag inte står bakom allt som Robbins säger. Men jag plockar upp en del som passar mig.

Ha det så himla bra alla ni där ute och tack för att ni läser...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0