Konsten att investera pengar, Del 1

Mitt arbete går ut på att ge människor råd om hur de skall placera sina pengar.
Det är inte alltid så lätt.

Här är tips på några frågor som du bör ställa dig:
(Om du träffar mig så kommer jag ställa dem:-))

A) När behöver jag kapitalet?
B) Vad skall du använda kapitalet till?
C) Hur ser mina andra tillgångar ut?
D) Hur ser du på risk? Vilken risk vill jag ta? Vad är jag beredd att förlora i värsta fall? (Köper du aktier för hela kakan så kan kakan både bli dubbelt så stor som hälften så stor.)
E) Hur intresserad av ekonomi är du?
F) Kommer du bevaka investeringen?
G) Förstår du vad du investerat i?
I) Vad blir skattekonsekvenserna när jag säljer?

Framöver kommer jag ha en liten privatekonomisk kurs här på bloggen. Nästa gång kommer jag ge exempel på olika placeringsalternativ och hur de fungerar.

Ha en riktigt bra dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0