Oj vad tiden går fort!

Ja, snart fyller min blogg 2 veckor.

Det är roligt att se att ni är några som faktiskt läser mina rader. Bloggen blir också som en dagbok. Skillnaden är att här kan jag dessutom lägga in bilder, videos och musik. Idag upptäckte jag att jag gick runt i Kista Centrum och funderade på vad jag skulle blogga om ikväll!

Ta chansen att se filmen "Försoningen".

Det är en vacker film. I centrum står en engelsk överklass tjej. Den börjar år 1935 tror jag.  Då är Briony 13 år. En dag bevittnar hon något som hennes sjuttonåriga storasyster råkar ut för. Hennes tolkning av händelsen får väldigt allvarliga konsekvenser för storasyster. Resten av filmen handlar om hur hon brottas med detta resten av sitt liv. Jag rekommenderar den varmt!   

Här kommer också några rader om bloggvärlden.

Många unga tjejers bloggar är fantastiskt proffsiga, snyggt och läckert designade och oerhört ambitiösa. Synd bara att nästan alla verkar handla om mode, shopping, outfits, smink och/eller killar. Var är tjejerna som skriver om andra saker? Jag har hittat få. VI män får ofta höra att i era hjärnor existerar bara Sport och xxx. Men jag får väl kontra, I era hjärnor existerar bara mode, shopping och xxx... Hahahaha :)

Här är en bra bild från New York

image118
 Vem har skrivet den här texten?

We're not the stars of a Hollywood movie
so what's the use to pretend
I'm not so charming and you're not so groovy
you've gotta face it my friend

Dream world
you've been living in a dream world
trust me
you just can't escape from reality
boy meets girl
doesn't mean they're in a dream world
here I am, there you are
we've gotta make it together
and we've made it so far
so it can only get better

When you reach out
and you say to me
how I love you girl
when I hold you
baby can't you see
that you're in dream world

You had your hopes and your high expectations
somehow it doesn't seem right
I'm getting fed up with your accusations
I'm not your angel in white

Dream world
you've been living in a dream world
trust me
you just can't escape from reality
boy meets girl
doesn't mean they're in a dream world
here I am, there you are
we've gotta make it together
and we've made it so far
so it can only get better

When you reach out
and you say to me
how I love you girl
when I hold you
baby can't you see
that you're in dream world

God natt!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Svar: Ja, det är ju absolut det som är det roliga. Men tänker man över det så är det ibland konstigt...

2008-01-20 @ 23:30:16
URL: http://jenkajenka.blogg.se
Postat av: Maja

Naaaaae! Det där var inte snällt. Jag måste va nån sorts tvekönad varelse i så fall. För jag lutar nog mer mot sport än mot mode o shopping. :P

2008-01-21 @ 09:08:30
URL: http://missmor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0