Sista kvällen före alvaret drar igång igen...

Ja, det känns så där ...

Jag lyssnar just nu på Ulf Lundells Vargmåne. Det slår mig hur modern den fortfarande är . Och det är  ofta tecken på bra musik, att den åldras med behag.

Texterna är bra och aktuella. 67 67 skulle lika gärna kunna handla om dagens brats på Stureplan. 

2007 2007
vart har du tagit vägen nu?
2007 2007
vart har du tagit vägen nu? 

Men att höra det skulle inte upphovsmannen gilla. Men enligt mig handlar den om ungdom.

När jag skriver dessa rader - så funderar jag lite över. Varför väljer jag att blogga?
Mitt svar är nog, det är nog mest för mig själv jag gör det.

Att se vad jag gör med livet.
Att se vad jag gör med erfarenheter,
Att se vad jag gör med min verklighet.
Att se vad som påverkar min
verklighet.
Att lära mig något om livet.

Vi får se hur det blir. Men jag kommer nog skriva mycket om rockmusik, böcker och ekonomi. 

PS. Förresten ni som är nyfikna på Ulf Lundell - läs Måns Ivarssons biografi om en av sveriges största artister. På köpet får ni lite svensk rockhistoria. DS  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0