Tankar en gråtrist januarinatt:

414884-31

Jag sitter i natten och funderar.

Mina tankar vandrar hit och dit. Jag har lite svårt att koppla av, jag kollar ut över Stockholm. Jag tittar mot stadshuset, som jag bara anar i nattens mörker. Det slår mig att där bakom tornet är det full fart i Stockholms nattliv. Just nu kanske en bartender serverar en drink. Just nu kanske en man bjuder upp en kvinna för en dans därute i mörkret.

Ja, människan är verkligen ett flockdjur. Många av oss strävar efter att vara på Stureplan. Många av oss vill synas där. Många vill helt enkelt synas.

Själv kan jag inte låta bli att undra, varför är det så viktigt att synas för oss människor?? 

Ja, Varför har jag sådant sug efter att skriva något här? Vad är det jag egentligen vill?

Som person är jag rätt tudelad, en del av mig tycker om att vara  i centrum. En annan lite större del av mig hatar att vara i centrum. Mycket av det jag skriver här skulle jag aldrig drömma om att ställa mig upp och säga i "verkliga livet". 

Så nattens fråga blir: varför gör jag det här? Vad vill jag egentligen med mitt bloggande?
Någon som har några bra svar?

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Troligtvis få gensvar på det du skriver?

2008-01-12 @ 06:47:02
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Annsingen

Mja för mej handlar det nog mycket om att jag tycker oma tt skriva...
Här i TImrå är det några minusgrader idag men bara bra.)

2008-01-12 @ 09:11:51
URL: http://lillanslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0