Bästa konserter jag varit på I Sverige.

1) Bruce Springsteen Ullevi 2008-07-05

Ett stort ögonblick var när Bruce sjöng I'm on fire. Jag kan inte låta bli att undra hur det känns att som Man sjunga en egensnickrad  låt för en kvinna och sedan se verklig lycka utstrålas i deras ögon. Tänk sedan att göra det för tusentals kvinnor varje gång, Hmmmm 

2) Gyllene Tider Ullevi 2004-08-07

Bästa publikkontakt/publikrespons alla kategorier. Slår Springsteen i Albany. Men det var målfoto.

3) Bruce Springsteen Globen 2008-12-10


Från Badlands till Santa Claus är det en klassisk konsert. Starten var lite ojämn

4) Ulf Lundell Club Zebra Västerås 20 December 2002

Bästa konsert med Uffe. Så glad att jag har den på DVD.

5) Rolling Stones Globen Juli 2003

Vilket band, vilket sound, och vilken hunger. Denna kväll kändes Globen intim.

6) Rolling Stones Stadion Juli 2003

Samma band i en tropisk sommarnatt. Versionen av Midnight Rambler glömmer jag aldrig

7) U2 i Globen sommaren 2000.

Trots att jag aldrig varit deras största fan

8) Lars Winnerbäck och Hovet på Cirkus våren 2002 eller 2003

Denna kväll upptäckte jag honom. Kom Änglar var bedårande. Tonårskören var så vacker. Bestod mest av tjejer.

9) Per Gessle, Mazarin Sjöhistoriska Augusti 2003

En fantastisk kväll då Per nästan improviserade, han bytte två låtar på setlistan ;-)

10) John Mellencamp Globen 1990 eller 1991.


En fantastisk artist. Han kommer jag köa för om han kommer till Stockholm igen.
Han är nog min favoritartist, en blandning mellan Prince, Petty och Springsteen.
Check it out var maffig. Jack och Diane var bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0