Mamma mia vilken film...

God kvällens....

Denna regniga, lite gråa,våtvarma fredagskväll har  tillbringats i biomörkret. Jag såg premiären av Mamma Mia. Det är en fantastiskt vacker feel-good film. En film med fantastiska skådespelare, en vacker handling, fantastisk musik och en otroligt vacker miljö. Det är som en turistfilm för att besöka den grekiska ö-världen. Man bara längtar dit.

Två scener grep tag i mig djupt, dels när Dottern, Sophie och mamman, Donna gjorde sig i ordning för Bröllopet. En vacker scen som faktiskt fick mig att börja gråta. Det var så vackert. När Meryl Strep sjöng The winner takes it all för Pierce Brosnan så brast det nästan igen.
Slutscenen är fin också.

Jag rankar den som en av de abslolut bästa filmer jag sett. En film som jag kommer att se många gånger.
Gå och se den!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0