Del 2, Det är dags att lyssna på kroppen

Som sagt, min kropp protesterade lite igår. Vad är det första som händer på jobbet imorse? Jo, det är att en kollega frågar mig?

- Hmmmm, jag är dubbelbokad klockan tio - kan du ta en av mina kunder?

- Jovisst kan jag det!


Det visade sig att just den kunden ifråga arbetade som allmän läkare. Det var ju inte helt olägligt för mig. Så jag tog mod till mig och sade att jag har dessa symptom! Vad bör jag göra? Bör jag gå till en läkare? Han svarade kort:

- Nej, det behöver du inte. Jag tycker att du skall gå till närmaste apotek och köpa den här medicinen, XXX. Ta en tablett om dagen i en månad.  Har inte symptomen gått över efter det, ja då rekommenderar jag att du tar kontakt med en läkare.

Ibland är det bra att vara bankman - för där sparade jag in ett läkarbesök!
image384
image387
Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Bra kontakter kommer man långt med ;)

2008-03-04 @ 10:04:37
URL: http://guapo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0