Mobila vanor

Äntligen hemma efter en lång arbetsdag - men det känns  rätt bra nu eftersom jag fick en hel del gjort idag.

På vägen hem handlade jag på Daglivs Fridhemsplan. Före mig var det en ung tjej. Hon köade en stund, lastade sedan upp varorna på bandet. Hon betalade genom att hala fram kreditkortet och drog det i kortläsaren. Därefter packade hon ner sina varor. Detta tog väl 5 minuter. Hela den tiden pratade tjejen i sin mobil. Jag tror att hon pratade med sin kille. Jag och kassörskan tittade bara på varandra och log lite.

Häromdagen var jag på  SATS Kungsholmen - Tjejen på springbandet bredvid pratade också i sin mobiltelefon. Hon talade med en väninna. Jag och de bredvid mig fick gladeligen veta hur oduglig hennes (FD?) kille var i sänghalmen. Tror att hon även klagade på storleken.

Men det roligaste hände nog på ett Kafé i stan för några veckor sedan. Vid bordet bredvid mitt satt det ett gäng med  fyra tjejer, Allesammans pratade de i sina mobiler och ingen talade med varandra. Det både lät och såg riktigt skojigt ut! 

Är det bara jag som tycker att detta är rätt konstiga vanor??

Kvällens skratt:
image391


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0