Senast lästa böcker:

Idag inbjuder vädret i Stockholm inte alls till att vara ute. Det är grått och regnigt. Faktiskt riktigt trist, och jag hoppas att vädret i Mora är bättre och mer vinterlikt. För imorgon är det ju dags för Vasaloppet. Det är nog Sveriges finaste årliga rävling. För mig vore det lika stort att vinna Vasaloppet som att vinna Stockholm Open i Tennis. Men kanske inte lika lönsamt då.
image372
Nu på morgonen har jag läst ut två böcker:

Michael Connelly - The overlook. En spännande deckare från Los Angeles. Den handlar om ett mord i Hollywood, nära den berömda skylten och Madonnas hus. Jag läste den på engelska. En helt Ok deckare.  

Elisabeth Andersson - Här och nu Sveriges svar på Djävulen bär Prada?? Den handlar om Sofie Svensson som är vice VD för ett svenskt modeföretag. Först får hon sparken i samband med att Look blir uppköpt,sedan kommer hon på sin sambo med att vara otrogen med receptionisten på hans mäklareföretag. Hon erbjuds jobb på ett danskt företag. Den är mycket mer spännande än jag får det att låta här. Kul att läsa om Köpenhamn och Skagern. En helt OK bok!

Nästa bok blir Khaled Hosseinis bok Tusen strålande solar. Men först skall jag städa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0