Igår när

vi åkte från Tänndalen var det vårvinter och gråtrist väder. Det regnade och var slaskigt. Väl hemma i Stockholm var det spirande grönska, ljummet och försommar. Det är alltid härligt att uppleva två årstider på samma dag. Stockholm och Tänndalen har verkligen olika klimat. Jag är lyckligt lottad som har möjlighet att tillbringa så mycket tid i vår vackra fjällvärld. Som får uppleva årstiderna i Härjedalen.
image588
I sommar skall jag bestiga Helagsfjället. Det har varit en dröm i många år. Det är Sveriges högsta berg söder om Lappland. Det är 1796 meter över havet.
image589
Idag har jag packat upp, slöat och läst lite. På kvällen har jag sprungit runt en av Rotebros golfbanor och ätit en god middag hos föräldrarna. Jag har en underbar mamma som sjussade hem in trötte son. Nu skall jag kolla lite på några avsnitt av Seinfeld.

Sedan blir det sängen, en ny arbetsvecka väntar ju...

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0