Fotbollsgalan...

Visst är Zlatan en gudabenådad fotbollsspelare. Visst är han värd guldbollen.

Men jag blev besviken på hans tal. Jag undrar om han hade ägnat en enda sekund av måndagen till att förbereda sitt tacktal. Det var stor skillnad mellan Frida Östbergs och Zlatans tal. Frida hade tänkt till och bjöd på sig själv. Zlatan borde skaffa sig en talskrivare. Det har  han råd med! Personligen kom jag att tänka på Carola. Hon är en gudabenådad sångare. Men hon skall helst hålla sig till det. Kanske skall Zlatan hålla sig till planen, hahaha.

Men visst är Zlatan en av våra absolut största fotbollspelare genom tiderna.

Annars var det kul att se Pélé ikväll. Han gillar verkligen Sverige. Han är uppriktigt tacksam över det som hände honom här för femtio år sedan. Han är en av världens största idrottsmän.

Nu skall jag lägga mig i sängen och läsa lite i Liza Marklunds näst senaste deckare. 

Det här är så nära elitidrottsman jag kommer....  

Sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0