Imorgon är det Kick-off:

Ja, Idag gav ögondoktorn mig klartecken för att börja träna igen efter förra veckans operation. Så imorgon börjar träningen inför Vasaloppets öppna spår. Jag skall beställa en tid hos en personlig tränare på SATS. Allt för att hitta bra övningar för träning av stakmusklerna. Jag tror att jag behöver det för att förbättra min åktid. Det är mycket stakning i vasaloppet.

Det är roligt att ha ett mål. Lite konstigt är det ändå, för 10-15 år sedan förstod jag inte varför så många av mina kompisar sprang Lidingöloppet, maraton och åkte Vasaloppet. Jag tyckte att jag tränar ändå. Men vad fel jag hade, för var mycket roligare det blir att träna när man har ett mål.

Till dags dato har jag åkt Vasaloppets öppna spår fyra gånger, sprungit Stockholm Maraton 1 gång och nu sprang jag ju New York Marathon för första gången. Dessutom har jag bestigit Storvigeln 1561 meter över havet en gång på sommaren och en gång på vintern. 

Ett framtida mål är också att bestiga Helags. Kanske nästa sommar??

Jag har också drömmar om att cykla eller vandra Ljusnans dalgång från tillflödet i Ramundberget till utloppet söder om Söderhamn. Det vore roligt. Sedan skulle jag gärna vilja paddla kajak  i Vänern. Jag drömmer också om att skida Kungsleden mellan Abisko och Kebnekajse. Jag har vandrat den på sommaren. Tyvärr regnade det småspik hela den veckan.
 
En mer intelligenskrävande dröm som jag har är att skriva en finansiell thriller. En idé har jag, men frågan är om jag har orken och disciplinen?

Nu skall jag lägga mig och läsa lite i Liza Marklunds deckare Livstid. Den är bra!!

Sov gott!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0