Min ögonoperation.

Sedan barnsben har jag skelat med högerögat. När jag var 4-5 år gammal så opererades jag första gången. Tyvärr har min skelning kommit tillbaka och de sista åren har det blivit mycket värre. Ett exempel var när jag tittade på någon och verkligen försökte få i kontakt med någon. Ja då vände sig den personen om. Han/hon trodde att det stod någon bakom som jag tittade på. Det började bli rätt pinsamt. Sakta men säkert har jag insett att jag måste göra något åt det.

Tack vare bra försäkringar fick jag en remiss till S:t Eriks ögonsjukhus. Doktorn rekommenderade en ny operation. Klart att jag blev lite tveksam, lite skraj och undrade kan det verkligen göra någon skillnad? Men så tänkte jag var har jag att förora? Det kan ju faktiskt bli bättre. 

I tisdags var det dags för operationen. Man klipper av muskeln i ögat och förstärker den andra muskeln. Det är därför jag går omkring med ett rött, rinnande öga och inte får träna. Men jag tycker redan att min blick är mycket bättre! Det är fantastiskt vad dagens doktorer kan göra!

Nu skall jag läsa lite och sedan kolla på sporten! Förrresten, grattis BP - Nu har Stockholm 4 lag i Allsvenskan, AIK, DIF, Hammarby och BP. Även rikets andra stad, Göteborg har fyra lag, Örgryte, Gais, Häcken och IFK. Skåne har Malmö och Helsingborg. Sedan är det Gefle, Örebro, Kalmar och Elfsborg   

Ha en bra söndagkväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0