Nya James Bond

Ja, den har jag precis sett. Tyvärr blev jag besviken. Visst är det mycket action och effekter. Visst är det mycket skjutande och jagande. Daniel Craig är helt OK som bond. Men jag tycker att den helt saknar glimten i ögat som jag tycker att en bra bond-film skall ha. Stundtals var det så mycket action att det var svårt att hänga med i handlingen.

Mål-uppföljning  

* Springa New York Marathon på cirka 4 timmar och 35 minuter. Det blir personligt rekord i så fall. Jag klarade loppet. Tiden blev sämre än jag hoppats.
* Springa 5 mil i veckan fram till loppet - träna smart! Det här målet kan jag bocka av.
* Läsa en engelsk och en svensk bok i veckan. Försöka ta till mig något av boken. Jag har nog läst en bok i veckan.
* Arbeta med personlig utveckling. Det som jag gör nu är ett steg i rätt riktning.
* Se en konsert per månad - gärna någon ny artist som jag inte sett. Bredda mina vyer Har varit både på Berwaldhallen och på Lundell
* Gå på operan och/eller en musikal. Inte ännu, i december?
* Se över min personliga ekonomi - börja spara. Ett mål som det är hög tid att ta tag i!! Lever du som du lär??
* Se minst en DVD-film per vecka. Tänka och refllektera lite över vad jag kan lära mig av den filmen. Det här kan jag bocka av!
* Se över mitt arbetssätt på arbetet. Vad kan jag göra bättre. Återstår fortfarande.
* Lyssna på mig själv, Tror jag på det här? Vill jag det här? Vara ärlig mot mig själv. Jag blir bättre och bättre, mer ärlig mot mig själv. 
* Hitta ett fokusområde inför hösten - vad kan jag göra för att bli bättre här Ordning och reda hemma!?
* Dessutom skall jag försöka att skapa lite bättre rutiner här hemma. Se ovan!
* Lära mig att fotografera bättre. Har jobbat på detta - men kan jobba mer på det!
* Hålla bättre kontakt med mina brorsdöttrar i USA. Jag vill prata med dem varje vecka. Kanske skall jag skaffa ett skypekonto. Fråga om Brorsan kan skaffa en Webkamera. Det är svårt att förstå att E är 5 år. Tiden går som sagt så oerhört fort!!  Jag har precis varit där, men försök att ringa dem en gång i veckan!



God natt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0