Per Gessles skiva är ute...på nätet!

Ja,ekonomiskt smart har han alltid varit den gode Per Gessle. Han kan sin musikbransch och självklart släpper han sin Partycrasher på en löningsdag, i alla fall på Internet. Jag blev jätteglad när jag såg den på Telias musikaffär och tänkte 133 kr, ja det är bara tre öl. Varför inte köpa den??

Det är faktiskt första gången som jag köper ett album på nätet. Hur är den då? Ännu så länge har jag bara hört några spår. Men mitt första intryck är att det låter väldigt mycket som Roxette. Thai like a twist och Gut feeling är två rockspår som har fastnat. Silly really och Party Pleaser är två upptempo dans/pop-låtar, faktiskt lite i Scissor sisters-anda. De skulle inte göra bort sig direkt efter I dont feel like dancing på discot! Theme från Roberta Right är plattans GT-dänga. Den är plattans i mitt tycke bästa låt, i alla fall just nu.(Den är bonus-låt hos Telia.) Singalong är en vacker Roxette-ballad där jag bara väntar på Marie. Men det är Helena Josefsson som sjunger.

Skivan kommer säkert att växa och jag återkommer med lite fler tankar när jag lyssnat på den några dagar! Helt klart är det mer Roxette än Gessle solo och GT. Partycrasher är en skiva för alla Roxettefans.

Sov gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0