Söndagmorgon

Klockan är sju på morgon. Ute är det svart och lite snö. I luften är det cirka 3 grader kallt , i sovrummet är det 18 grader. Under täcket närmare 30 grader. Jag har det bra. I drömmen vandrar jag, är på väg någonstans. Vart har jag ingen aning om, allt är bra. Just då kommer två schäferhundar ifatt mig. De tittar på mig. Jag tittar tillbaka. Försöker spela oberörd. Jag klappar till och med en av dem. Hunden visar tänderna och morrar. Jag känner att jag ökar på stegen. Jag är rädd....

Just då går min klockaradio igång, jag väcks av Dagens eko. Ja, precis så gick det till när jag vaknade. Varför jag gick upp så tidigt? Jag har tvättid!

Vintern börjar komma till Åre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0