Sveriges bästa rockartist.

Det är Ulf Lundell.

Just nu går Omaha i min CD-spelare. Det är en fantastisk skiva. Jag grips av Omahas härliga ljudbild, det glada luftiga ljudet och den mysiga trygga stämningen . Texterna kommer mer i andra hand. Och det är ett gott tecken för mig. I år kommer Sveriges två giganter - Ulf Lundell och Per Gessle göra upp om titeln - Årets julklappsskiva för oss över 35 år. Outsider är Orup och Lena PH.
Personligen tror jag att Ulf Lundell kan ge Gessle en hård match!!

Öppningen på Omaha är oerhört stark.

Omaha - en rockig öppning, som påminner lite om Radio Nowhere.
Butiken - en låt som inte påminner så lite om Girls in their summercloths. En vacker låt som växer.
Hitza Hitz - singeln som är skivans mest omedelbara låt. Bra glad låt!
Lär dig älska mörkret  - en vacker lundell-ballad.
LIlla Kärleken - En vacker låt om kärlek.
Underbar morgon - ja, Lundell när han som bäst!

Sammantaget är Omaha en av Lundells bästa plattor, väldigt genomarbetad och här finns något för alla. Skall ni köpa en skiva i år så tycker jag att ni skall köpa Omaha!! Och till alla bloggande tjejer som funderar över vad de skall ge pappa, storebror eller pojkvän i julklapp? Ja, då är Omaha ett fantastiskt tips!!

Sveriges bästa rockartist: Ulf Lundell
Sveriges bästa popartist Per Gessle
Sveriges bästa kompositörer Benny Andersson/ Björn Ulvéus
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0