Tisdag

Idag har det varit en intensiv dag, det har gått i ett på arbetet. Det är alltid mycket att tänka på när ett år går mot sitt slut. Viktiga frågor är: har jag gjort några affärer? Har jag gjort vinster? Har jag gjort förluster? De flesta som i år placerat pengar på börsen har förluster. Men många glömmer att under första halvåret fanns det både vinnare och förlorare. Därför är det extra viktigt att se över sina placeringar i år och se till att kvitta vinster mot förluster. Allt i syfte att inte betala onödig skatt . En annan viktig sak är att kolla pensionsavdraget. Nästa alla kan avsätta 12.000 kronor till en pensionsförsäkring. Det innebär att man får tillbaka 3600 kronor via deklarationen nästa år.

En annan viktig sak att se över är vilken risk har jag i dagens placeringar, vad är syftet med kapitalet och när skall jag använda pengarna?? Det är så att en ung 22 åring kanske skall vara aktiv nu och köpa aktier och fonder. Varför då? Därför att placeringshorisonten är väldigt lång. Särskilt om boendet är fixat. En sextioåring kanske skall dra ner på risken eftersom placeringshorisonten är kortare. Ja, Det är sådana här frågor som jag hjälper mina kunder med på banken.

Nu skall jag slöa. Jag försöker att inte gå och lägga mig på soffan. För då somnar jag bara. Sedan somnar jag kl ett i natt. Varpå jag är dötrött när klockradion ringer imorgon!!     

Sist ikväll, en gammal bild som inte är så aktuell. Men jag blir glad av den. Den är så läcker!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0