Ett nytt äventyr i Littlejohns underbara värld.

Solen skiner, det är 6-7 grader varmt. Det är 15 dagar kvar till New York Marathon. Allt är upplagt för ett riktigt långpass. Jag tar på mig joggingkläderna, snörar på mig skorna och spänner fast vattenflaskan kring midjan och sticker ut! Färden börjar ner mot Ulvsundasjön, bort mot Tranebergsbron. Upp på bron är det lite motvind, det drar lite kallt. Väl över springer jag ner mot Alviks strand. Det är riktigt underbart att springa efter Mälaren med solen i ansiktet. Att springa genom Mälarparken och följa stranden bort mot Solviks motionsgård. Där gör jag en paus för att gå på toaletten. När jag böjer mig ner, ja då händer det. Då faller mina glasögon i sär. De tycker att nu har vi gjort vårt, de är helt trötta på att leva. Typiskt mig... Utan dom är jag halvblind så det var bara att vända hemåt igen. Så idag blev det bara en mil, gör ett nytt försäk imorgon.  Det blev ett dyrt träningspass....

(Tur att jag hade reserv glasögon!!)

Ja, alltid händer det något! Det har inte varit någon bra vecka den här veckan. Nu skall jag ringa Trygg Hansa och höra vad som ingår i min drulleförsäkring.

(Här växer Sveriges nya nationalarena fram...)

Njut av en underbar höstdag!!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0