För ganska exakt ett år sedan:

Ja, då hade jag förmånen att få vara på Kungliga Tennishallen. Nej, det var inte för att njuta av tennis och Stockholm Open. Nej, det var inte någon rockkonsert.  

Nej, det var amerikanen Anthony Robbins som hade ett seminarium för 2-3000 människor om personlig utveckling. Han kom in och började surra helt utan struktur i cirka 20 minuter. Jag tänkte att vad är det här?Va, skall jag lyssna på det här i 5 timmar? Och det utan paus. Och det på Engelska. Just precis då sade han, ja ni, så här brukar ett vanligt seminarium gå till.

- Men det gör inte mina.

Sedan var jag med om något helt annorlunda, något både fantastiskt och skrämmande. Det var en blandning mellan stand up comedy, politikermöte, väckelsemöte och rockonsert. Han fick oss att gapa, skrika och skratta. Han fick mig att tänka till. Ja av vissa av  publikens reaktioner blev jag nästan lite rädd.

Ja, det var personlig utveckling som rocknroll. Jag är tacksam att jag fick uppleva det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0