Söndag eftermiddag

Usch, idag är det inte roligt att titta ut. Nej,det är inte alls roligt att vara ute. Här i Stockholm är det ruggigt och höstlikt, det regnar och blåser. Jag passar på att att tvätta. Hmmmm, passar på? Det gör ju du varje Söndag. 

Jag funderar också lite på livet. Jag har arbetat som privatrådgivare i åtta år. Jag fyller snart 45 år. På dagens arbetsmarknad rankas inte erfarenhet och ålder särskilt högt. Visst trivs jag oerhört bra som privatrådgivare, för jag gillar att träffa kunder och  hjälpa dem. Det är ett tacksamt arbete. Ändå undrar jag ibland om jag vill göra det i 20 år till. Det är förbluffande att faktiskt ha kortare tid kvar till pensionen än vad det var sedan jag gick ut gymnasiet. Tiden går verkligen fort! 

Vad har jag för drömmar? 

* Att arbeta en säsong i fjällen eller alperna. Att njuta av en ordentlig vinter. En ungdomsdröm??
* Att faktiskt på allvar försöka skriva en bok. Jag bär på en idé om att skriva en finansiell thriller. Jag önskar att jag hade disciplin, tid och ork för att faktiskt ge den idén allt jag har. Hittils har det varit mest prat.
* Att göra något eget, driva ett eget företag. (har jag disciplin till det?)
* Att arbeta utomlands några eller något år.
* Att bestiga Kebnekajse.
* Att lära mig Franska.


Idag har jag annars dåligt samvete! Varför då? Jo, det dåliga vädret gör det så oerhört oinspirerande att gå ut och springa. Och precis det borde jag verkligen göra, idag är det bara 27 dagar kvar till start...

Nej, nu är det dags att gå tillbaks till tvättstugan. Förresten ikväll bär det av till Globen och NHL-premiären mellan Ottawa och Pittsburg. Det skall bli så kul!

Hamra just nu!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0