Ångest över att semestern är slut eller något annat?

Imorse vaknade jag av illamående, tryck över bröstet, spända muskler, huvud- och muskelvärk. Hypokondrikern i mig googlade symptomen på hjärtinfarkt och fann detta...

" Det vanligaste symtomet på hjärtinfarkt, särskilt hos män, är stark och ihållande smärta i bröstkorgen. Smärtan kan variera mycket och stråla ut till en arm eller båda armarna, magen, ryggen, halsen, nacken eller käkarna. Smärtan är olika stark, men den är ihållande en längre period. Om den sitter i under minst femton minuter och kombineras med illamående, kallsvett, andnöd, yrsel eller svimning ökar sannolikheten för att det är en hjärtinfarkt. Man känner sig ofta mycket rädd och har ångest"

Behöver jag säga att jag blev rädd, behöver jag säga att jag ringde doktorn? Som tur var fick jag tid redan idag. Klockan 14:20 skall jag vara där! Skönt att det fungerar när man verkligen behöver vård!

Dagens bild:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0