Back in Sweden...

Ja, det känns så där. Visst är det lite skönt att få sova i sin egen säng igen och få vara för sig själv.  Men jag saknar redan mina underbara brorsdöttrar. Svårt att ha dem så långt borta!

Det har varit intensiva dagar i New Jersey och i New York. Jag har hunnit med ett amerikanskt femårskalas på en bondgård, ett dop och två familjemiddagar. I söndags kollade jag på en Amerikansk fotbollsmatch på TV, och jag måste erkänna att jag fattade nada. Men det är stort i USA.

Dessutom fick jag vara på plats dessa historiska dagar och "live" följa utvecklingen på Wall Street.  Ja, till och med guiden på New Yorks sightseeings-bussar kommenterade bankkrisen. På gott och ont präglas New York verkligen av Wall Street. För Bank och Finansbranschen är en av New Yorks största branscher och påverkar många andra branscher. Hittils har lägenhetspriserna i NYC klarat sig ganska bra, men nu finns det oro för att även New York skall sjunka. Många amerikanska analytiker är också oroliga för biltillverkarna GM och Ford. Skulle någon av dessa gå omkull så kan det bli riktigt otäckt.

Nu skall jag packa upp och följa nyheterna på CNN.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0