Hösten är här:

Det är tid att sätta sig ner och reflektera lite granna. Vad vill jag göra i höst? Vilka personliga områden vill jag utveckla i höst? Här är några av mina mål för hösten och vintern!

* Springa New York Marathon på cirka 4 timmar och 35 minuter. Det blir personligt rekord i så fall.
* Springa 5 mil i veckan fram till loppet - träna smart!
* Läsa en engelsk och en svensk bok i veckan. Försöka ta till mig något av boken.
* Arbeta med personlig utveckling.
* Se en konsert per månad - gärna någon ny artist som jag inte sett. Bredda mina vyer
* Gå på operan och/eller en musikal.
* Se över min personliga ekonomi - börja spara.
* Se minst en DVD-film per vecka. Tänka och refllektera lite över vad jag kan lära mig av den filmen.
* Se över mitt arbetssätt på arbetet. Vad kan jag göra bättre.
* Lyssna på mig själv, Tror jag på det här? Vill jag det här? Vara ärlig mot mig själv.
* Hitta ett fokusområde inför hösten - vad kan jag göra för att bli bättre här
* Dessutom skall jag försöka att skapa lite bättre rutiner här hemma.
* Lära mig att fotografera bättre
* Hålla bättre kontakt med mina brorsdöttra i USA. Jag vill prata med dem varje vecka. Kanske skall jag skaffa ett skypekonto. Fråga om Brorsan kan skaffa en Webkamera. Det är svårt att förstå att E är 5 år. Tiden går som sagt så oerhört fort!! 

Sedan skall jag följa upp detta i jul, vilka mål har jag för resten av Vintern? Har jag något långsiktigt mål? Vad skulle det kunna vara? Skall jag försöka med Öppet spår i vinter? Om det går bra I New York kanske jag skall försöka med Paris Marathon? Det går den 5 april nästa år. När är påsken nästa år??

Nu skall jag åka hem till föräldrarna, sedan bär det av till Uppsala och Ulf Lundell.
Au revoir!!

Kommentarer
Postat av: Peter H

Hoppas konserten blir bra. Själv har jag just varit ute på joggingtur och testat GPS:en. Väl här hemma kunde jag sen lägga in alla uppgifter i datorn. Ger extra krydda åt träningen.

Tack för att du kunde fixa den under din USA resa.

2008-09-27 @ 19:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0