Måndag 8 september

Ja ni, idag känns det att hösten är här. Det är regnigt, mörkt och riktigt höstlikt. På arbetet idag har det varit full fart. Både kunder och chefer börjar varva upp ordentligt inför hösten.

Gissa om det skall bli skönt att åka iväg några dagar, på torsdag bär det av till New York, eller noga räknat till några mil utanför New York. Min yngsta brorsdotter döps på Lördag.

Kvällens fundering: Varför är det så lätt att hitta saker som man kunde gjort bättre, att hitta saker i livet som inte gick som man tänkt sig. Och varför är det så svårt att berömma sig själv när man gjort något bra? Jag är expert på detta. Ett exempel är när jag sprang halvmaran i Lördags. Innan hade jag som mål att komma i mål på cirka 2 timmar och att springa åtminstone en av milen under timmen. Första milen gick på dryga 58 minuter, det var ju kanon. Sedan fick jag som sagt efter 15 km väldigt ont i ena foten och i höfterna så min sluttid blev inte bättre än 2 timmer 19 minuter och 17 sekunder. Vad tror ni jag fokuserar och tänker på? Jo just det  -  självklart sluttiden. Varför gör man så? Det är ju rent självplågeri. Skärp dig!!

Så därför tänker jag skriva något här som jag är riktigt nöjd med idag. Ja, vad är jag nöjd med idag?

* Att jag nästan lyckades nå mitt placeringsmål på arbetet, det var bra.
* Mitt sista kundbesök, där gjorde jag en bra bolånegenomgång. Det syntes att kvinnan var nöjd med den information hon fått av mig när hon gick!! Kul!
* Att jag njöt av en härlig stund i soffan med en god bok på kvällen.     

Sov gott!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0