Hmmm, tiden går för fort...

Nu är jag tillbaka i ett kyligt Stockholm. Imorgon är det dags att bege sig till arbetet igen. Jag har några arbetsamma veckor framför mig.´

Livet vid Hamrafjällets fot är skönt. Där uppe är man bara, vaknar vid halv nio, går upp och gör frukost. Här är morgontidningarna istället eftermiddagsdito så frukostsällskapet är morgon-TV. Det enda Internet jag har däruppe är min mobil-telefon, men det är skönt att leva utan Internet någon vecka. Här hemma är jag lite av en Internetmissbrukare. Efter frukosten går jag ut på balkongen, kollar in den här vyn! Vad ska jag göra idag?

Är det fint väder så blir det oftast en tur tillbaka till spisen för att göra dagens Matsäck. Sedan blir det en stund vid kartan. Vad ska jag upptäcka idag? Det är fantastiskt, första gången jag var i Västra Härjedalen var 1973 och det är 36 år sedan. Smaka på det, 36 år sedan. Det har hänt en del I Hamra sedan dess, för då fanns bara en släplift och ett Hotell som idag är rivit! Fortfarande kan jag gå på tur i Hamra och upptäcka nya saker. Nu hittade jag en underbar bäckravin när jag gick ner från Svånåstugan mot svansjöliftarna. Det är också roligt att leva med årstidernas växlingar. Kameran blir lite av min pesel, jag målar med kameran!! Det är en Nikon Coolpix S510.

Här är några av mina "konstverk"!  









Vi ses till midsommar igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0