Andra advent

Som vanligt vaknade jag lite för sent, men jag kom också i säng lite för sent. När jag drog upp persiennen och titttade ut över Ulvsundsjön så var det inte vinterlikt. Nej, mera vår. En tandemroddare var ute och tränade. Det såg riktigt roligt ut.

Vad händer idag? Jag har lite snuva och bör kanske vara lite försiktig med träningen. Men jag ska ändå ta en lätt joggingtur. Den kommande veckan blir tyvärr lite avgörande för mitt öppna spår. Om jag inte kan börja träna ordentligt nu så undrar jag om jag hinner komma i form till loppet. Men det är bara att ta en dag i taget.

Det var länge sedan jag skrev om mina personliga mål. Jag gillar personlig utveckling. Kan inte påstå att jag är en tävlingsmänniska. Däremot gillar jag att tävla mot mig själv.

Vad har jag för privata mål inför vintern?

* Träna tre gånger i veckan. Göra ett träningsprogram med sikte på Öppet spår och Stockholm marathon 2010.

* Läsa två böcker i månaden - och reflektera lite kring dem.

* Ägna några timmar åt att stolpa ner tankarna kring min bokidé, en finansiell thriller. Skapa synopsen. Läsa klart boken Writing a Novel.

* Gå på en konsert varje månad - Se en bio per månad.

* Sortera och städa i mina bok- och skivhyllor. Rensa i min klädgarderob.

* Börja spara 1.000 kr i månaden.

* Bli bättre på att skriva till mina brorsdöttrar.

* Jobba med vad jag säger till mig själv.

* Fira min lillebror som fyller fyrtio. Är det sant??

* Följa upp detta den första april år 2010.

Till sist undrar jag är det bara jag som tycker att de elektriska adventstakarna numera har väldigt dålig kvalité? Att de går sönder lätt??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0