Apropå Köpenhamnsmötet...

Visst måste människan börja leva mer miljövänligt.

Men är vi verkligen säkra på att det är människans fel att det blir varmare? Är det verkligen säkert att det är vårt fel att isen smälter? Tänk på att för tusentals år sedan var hela Norden täckt av is. Den smällte av någon anledning. Jag undrar om dåtidsmänniskan också trodde på att det vara deras fel. Obeservera - jag säger inte att det kanske inte är så idag. Klart vi måste tänka på hur vår livsstil påverkar jorden. Men jag vill bara få debatten mer nyanserad.

Det är dock klart att ju fler människor på jorden desto större blir slitaget på jordklotet. Men jag kan inte låta bli att fundera på varför smälte isen över norden då?? Det är något för forskarna att forska i - inte minst för att bättre kunna förstå varför glaciärerna i vår tid smälter på Grönland och Antartis.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0