Komiskt eller hur?

Som sagt jag är oerhört förkyld, och borde egentligen vara hemma, nedbäddad i sängen. Men arbetet tillåter inte riktigt det. För att kunna koppla av på semestern kände jag mig tvingad att åka in en stund och titta till skrivbordet.

Trots att jag bara bor 3 km från jobbet så tog jag bilen. Det kan vara bra att se att den fungerar inför resan på fredag, tänkte jag. Jag öppnade dörren, satte mig i framsätet och satte i tändningsnyckeln. Motorn gick igång som en klocka.Härligt tänkte jag. Jag lade i växlen neutralt läge, drog i handbromsen och satte värmen på max. Sedan gick jag ur bilen och slog igen dörren. Då sade det K-L-I-C-K och centralåset gick på igen. Så där stod jag med bilen igång utan att kunna komma in i bilen igen. Jaha tänkte jag, vad gör jag nu? Reservnyckeln låg hos mina föräldrar och dit är det två och en halv mil och ingen var hemma där. Och vågade jag lämna bilen igång? Det skulle trots allt ta två timmar att hämta dem. Jag ringde en bärgare. Han kom efter tjugo minuter och det tog honom 3 minuter att öppna dörren. Vips var jag 1200 kronor fattigare. Ja, just nu verkar jag råka ut för allting! Komiskt är det i alla fall nu. Jag sade till bärgaren att det här var väl en ny variant för dig? Nähä då svarade han. Många råkar ut för detta. Och golfen är en av de vanligaste. Jaha där ser man!!

Men nu har jag i alla fall tio dagars semester!!       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0