Lill-lördag, tiden går...

Jag har fått en del gjort på arbetet, men fortfarande har jag ett par problem som jag måste lösa. Det blir prioritet ett imorgon. Idag tränade jag för första gången på länge. Det ska bli intressant att se hur kroppen reagerar på det. Men skönt var det.

Imorse var det lite vinterkänsla, kallt och Ulvsundsjön rök. Det var riktigt vackert. Jag tröttnar aldrig på min utsikt 
Det är roligt att se tillbaka. Att försöka minnas ett enskilt år och se hur man uppfattar musik och filmer idag. Jag har tittat på 1963, 1969 och 1979. Resten av den här veckan skajag resa tillbaka till år 1983. Det är 26 år sedan. Men känns inte alls så avlägset. Jag läste någonstans att när man börjar hylla sina minnen, ja, då börjar man bli gammal på riktigt. Så nu vet jag vart klockan är slagen. 1983 tog jag studenten. Jag var 20 år gammal. På sommaren arbetade jag redan då på en stor bank i Stockholm. Då på söder, idag på Kungsholmen. Jag älskade att åka skidor överallt annat. Jag tror att jag firade nyår i alperna. Men är inte säker. 
Sveriges statsminister hette Olof Palme. President i USA var Ronald Reagan. I England styrde Margret Thatcher. Apple släppte sin första dator i USA - Apple Lisa. Björn Borg meddelar att han lägger racketen på hylla. När jag kollade på vilken musik som var populär så konstaterade jag att jag redan kollat upp det. Däremot har jag inte skrivit något om filmåret 1983. OScar för bästa film fick Ömhetsbeviset. Bästa skådespelare blev Robert Duvall. Ingemar Bergman fick Oscar för bästa utländska film. 

Därmed kommer jag lämna 1983 och istället kolla på 1993. Men  mer om det imorgon!
Sov gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0