Nu ska jag försöka

blogga lite om något som jag vet är svårt. Som ibland är kontroversiellt och väldigt känsligt. Jag ska skriva lite om politik:_) 

Jag har precis kollat på Aktuellt. Där redogjordes för den senaste opinionsmätningen. Trots att den Moderatledda regeringen sänkt skatterna, varit ordförande i EU och fått mycket positiv uppmärksamhet så backar Moderaterna med cirka 3,5 procent. Det rödgröna alternativet har cirka 50 procent av rösterna och skulle idag vinna valet. Dessutom skulle de kunna bilda en regering utan att vara beroende av Sverigedemokraterna. Det är i och för sig positivt. Det vore hemskt om de skulle komma in i Riksdagen. Det känns lite som Nydemokraterna 2,0 fast värre.
Om knappa ett år är det riksdagsval.

Idag har också Barack Obama mottagit Fredspriset. Det fattar jag inte. Han är överbefälhavare i ett land som för två krig. Han har bara varit president i snart ett år och har precis offentliggjort att han kommer att skicka ytterligare 35000 soldater till Afganistan. Hur tänkte Nobelkommitén nu?? 

Tillbaka till år 1973. Alf Svensson blir partiledare för Kristdemokraterna. På TV sänds Scener ur ett Äktenskap. I New York invigdes World Trade Center. I Stockholm tas det gisslan på en bank vid Norrmalmstorg. Carl XVI blir kung, han har i år suttit 36 år. Efter riksdagsvalet blir blocekn exakt lika stora i Riksdagen. De får 175 mandat var. Börje Salming blir förste (hel-)svensk i NHL.  Pablo Picasso dör. Bruce Springsteen släpper sin första skiva - Greetings from Asbur park.

Tony Orlando and Dawn - har en stor hit med  Tie a yellow ribbon round the ole oak tree. 

God natt!!


Kommentarer
Postat av: Erik

Nobels fredpris är ett pris för inbördes beundran bland vänstervridna, politiskt korrekta människor. Obama fick priset för att han är är USA:s mest vänstervridna president någonsin. Den som tror något annat kan jag bara upplysa att Obama nominerades för priset TRE VECKOR efter han tillträtt. Vad kan man dra för slutsatser om en president efter tre veckor?!



Vad gäller SD håller jag dock inte med dig. Jag röstade på dem förra gången och kommer göra det nu med.

2009-12-12 @ 18:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0