Tisdagkväll - jag är dödtrött och känner

..mig totalt mörbultad mentalt.

Varför orkar jag inte gå in på - men tyvärr känns det lite som vuxen-mobbing. Nu har jag bestämt mig, jag måste ta tag i mitt liv efter jul. Jag ska bli tuffare. Det är slut med mesproppen LJ. Jag ska tuffa till mig och ta ansvar. I den här världen tänker alla bara på sig själva - att vara snäll och schysst kommer man ingen vart med. Jag har litat på människor omkring mig och upptäckt att jag tyvärr inte kan det. Det är en tuff vetskap att få. Det gör mig ledsen, riktigt ledsen. En sak som också gör mig ledsen är att jag dessutom avreagerat och varit elak mot närstående som också har det tufft. Och jag har varit väldigt elak. Det har jag dåligt samvete för. Istället för att rikta min besvikelse på dem som faktiskt sårat mig har jag sårat människor som faktiskt ställt upp för mig! Var det smart? Hjälper det mig?

Mera om 1973

Ishockeyspelarern Peter Forsberg föddes. Jan Mårtensson släppte sin deckare Helgeandsmordet och han släpper faktiskt fortfarande deckare. Förra året kom Palatsmordet. Astrid Lindgrens Bröderna Lejonhjärta låg på Sveriges bokdiskar. Patrick White fick Nobels litteraturpris. Ingemar Bergmans Viskningar och rop hade premiär. Jag tillbringade sommaren vid Vänern. Det är ett av mitt livs lyckligaste ögonblick, mina barndomssomrar vid Vänern. Jag är lyckligt lottad som fått uppleva sommaren i Otterbäcken, på Fågelön och ibland på Boholmen. Ibalnd kan jag fortfarande längta efter stenarna och vågorna på Fågelön. Där kände jag mig hemma. 1973 på sommaren var jag också i Danmark - på Legoland!

Cher hade en stor hit med Half Breed

Gilbert O'Sullivan med Get Down

God Natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0