Tisdagkväll:

Idag har det varit en turbulent dag. Och humöret har varit på fryspunkten. Orsaken var ett samtal jag hade på arbetet imorse. Där jag inte tycker att jag blir rättvist behandlad. Hela det här året har varit tufft på arbetet, och sedan i somras har det också varit tufft privat. Det känns som om jag trampar i kvicksand. Jag orkar precis hålla näsan ovanför vattnet. Hela tiden får jag lägga viktig energi på att bara överleva. Ibland undrar jag - kommer jag någonsin få känna mig glad och tillfreds, få känna mig uppskattad och trygg? Kort sagt vara lycklig?

Ikväll funderar jag också på dagens mediaklimat. Det måste vara oerhört tufft att vara känd idag. För Internet innebär att allt kan publiceras när som helst. Ett misstag, ett snesteg eller en otrohet sprids blixtsnabbt. Det enda som behövs är en digitalkamera, en internetuppkoppling och en blogg. Idag finns det bloggar som publicerar allt direkt. Imorse läste jag på TMZ.com att en äldre kvinna och en blond tjej hade åkt till ett sjukhus - troligen från Tiger Woods hus i Florida.  Direkt förstod jag att kvinnan måste vara Gävleborgs landshövding, men också Elins mamma, Barbro Holmberg. Samtidigt slog det mig - vad har jag med det att göra egentligen?? Det är faktiskt en mormor vi pratar om, en mormor som bara försöker göra tillvaron drägligare för hennes kära barnbarn. Två små barn som hamnat mitt i en mediacirkus utan motstycke.

Hur offentlig person det än är, så måste vi respektera privatlivet. Ibland bör media ta ett steg tillbaka. Tiger Woods affären - eller som den kallas i USA - Tigergates - har totalt spårat ut. Visst har Tiger varit osedvanligt klantig och oförsiktig. Men jag tycker att media nu ska låta dem vara ifred. Låt dem få lösa sina familjebekymmer utan medias obarmhärtiga strålkastarljus.

Ikväll undrar jag bara hur Tiger och Elins två små barn mår. Hur påverkas de av cirkusen kring deras föräldrar? Stackars, stackars barn! Till Barbro Holmberg vill jag bara säga - krya på dig!  

1973 hade ABBA sin första stora hit!

Sov gott!!! Och tack för ikväll P!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0