15 dagar kvar...

Ja, tiden går alldeles för fort. Och det är för lite snö i Stockholm. Igår var jag och en kollega i Högbo Bruk och tränade. Med den nya motorvägen är det fullt möjligt att åka upp över dagen. Vi åkte kvart i sju i Stockholm och var i Högbo strax före halv tio. Spåren var i utmärkta skick, det var kanske 3-4 dm snö. Jag fick faktiskt ihop 3,3 mil. Så nu har jag fått ihop knappa 17 mil på skidor. Igår kändes det ganska bra - men jag var mentalt trött. Det är inte konstigt efter allt som hänt de sista veckorna.  När jag gick och lade mig igår så kändes allt overkligt, som om jag inte förstått allt som hänt. Behöver jag säga att jag hade svårt att somna?

Melodifestivalen, ja? Vad ska man tycka? I korthet tycker jag det är dags att byta ut Christer Björkman. Som över allt i samhället så är showen och själva tävlingen viktigare än det som Melodifestivalen egentligen handlar om musiken. Duellerna är fåniga i andra chansen, men ändå mera malplacerade här.

Kvällens men SNÄLLA SNÄLLA svenska folket 1 - Caroline af Ugglas låt. Jag fattar ingenting
Kvällens men SNÄLLA SNÄLLA svenska folket 2 - Att Marie Serneholt inte gick vidare - för det är en låt som Öst haft framgång med de sista åren!
Kvällens snyggaste dress - Alcazars Lina - Jag säger bara oj oj...
Kvällens bästa låt: Emila - You're my world

Sammantaget tycker jag att det är dags att förnya melodifestivalen. För igår var det inte särskilt kul. Men jag gillade Petra Mede! Hon är rolig, orädd och helt spontan! Lite av en kvinnlig Kristian Luuk.

Nu är det dags för tvättstugan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0